კატალოგი
პოლიტიკა
ინტერვიუები
ამბები
საზოგადოება
მოდი, ვილაპარაკოთ
მოდა + დიზაინი
რელიგია
მედიცინა
სპორტი
კადრს მიღმა
კულინარია
ავტორჩევები
ბელადები
ბიზნესსიახლეები
გვარები
თემიდას სასწორი
იუმორი
კალეიდოსკოპი
ჰოროსკოპი და შეუცნობელი
კრიმინალი
რომანი და დეტექტივი
სახალისო ამბები
შოუბიზნესი
დაიჯესტი
ქალი და მამაკაცი
ისტორია
სხვადასხვა
ანონსი
არქივი
ნოემბერი 2020 (103)
ოქტომბერი 2020 (209)
სექტემბერი 2020 (204)
აგვისტო 2020 (249)
ივლისი 2020 (204)
ივნისი 2020 (249)

უღმერთოდ უშნოები

„შიგან ასრე გავერივე, გნოლის ჯოგსა, ვითა ქორი“

არა მხოლოდ ერთიანი ეროვნული გამოცდების წიაღში წვიმს (ნოვაციების წვიმა მაქვს მხედველობაში), სასწავლო პროგრამებშიც ელიან ცვალებად მოღრუბლულობას: კერძოდ, მოარული ხმებით, ახალ ქართველ განმანათლებლებს გუმანში პროგრამიდან „გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრებისა“ და „დიდოსტატის მარჯვენის“ სრულად, „ვეფხისტ-ყაოსნის“ კი ნაწილობრივ ამოღება აქვთ. მე არ შევუდგები იმის ახსნას, თუ რატომ უნდა ისწავლებოდეს „გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება“ აუცილებელი წესით (ისიცაა, თუ გრიგოლის ღვაწლი გეცოდინება, აბა, როგორ მოუტრიალდება ვინმეს ენა, გაკად-როს ან იკადროს, რომ ამ ქალაქში 15 საუკუნის განმავლობაში არ გაკეთებულა იმდე-ნი, რამდენიც ბოლო ხუთ წელიწადშიო), თუმცა აშკარაა, რომ „ვეფხისტყაოსნის“ შემ-ცირება, სწორედაც რომ, დროულია, განსაკუთრებით იმ ნაწილში, სადაც „ნაძრახ სი-ცოცხლეზეა“ შეგონება (რადგან ახლა პირიქითაა: სახელოვან სიკვდილს ნაძრახი სიც-ოცხლე იყიდის, გაყიდის და, თუ დასჭირდა, ისევ თავიდან იყიდის!). ხოლო, თუ გავიხ-სენებთ, რომ მატარებელმა, როდესაც „შიგან ასრე გავერივე, გნოლის ჯოგსა ვითა ქორიო“, უღმერთოდ ჩაგვიქროლა, ისღა დაგვრჩენია, შვება პრეზიდენტის ფავორიტ პოეტ-ბიზნესმენის – ბ-ნი კაკალაშვილის პოეზიაში ვპოვოთ, ოღონდ, ავტირდეთ განა, როგორც „ლირი ყველასგან მიტოვებული“, როგორც „ღმერთი… ღმერთობის გამო“...

ნინო ხაჩიძე

скачать dle 11.3